środa, 11 lipca 2012

,,Zapomniane" Cat Patrick

Pomysł fabularny jak w Memento, historia miłosna na miarę Żony podróżnika w czasie.

Mam problem: Widzę migawki przyszłości, jakby to były wspomnienia. Ale przeszłość jest dla mnie tajemnicą. Pamiętam, co będę miała na sobie jutro, i kłótnię, która zdarzy się dopiero popołudniu. Ale nie wiem, co jadłam wczoraj na kolację. Radzę sobie dzięki notatkom, mamie i najlepszej przyjaciółce, Jamie, i system jakoś działa… Do czasu. Bo teraz wszystko się sypie. Jamie się buntuje. Mama mnie okłamuje. I nie widzę w swojej przyszłości chłopaka, za którym szaleję. Ale dzisiaj go kocham. I chciałabym zapamiętać na zawsze, jak bardzo…
Komentarz: Książka mnie zauroczyła swoją oryginalnością. Czytając potrafię zobaczyć pasję i talent, która towarzyszyła autorce przy pisaniu. Rzadko się zdarza, aby teraz – w dzisiejszych czasach – napisać jakąś inną powieść, która nie jest podobna do tych wydanych. ,,Zapomniane” jest książką, pokazującą nam możliwość stworzenia prostej w języku, ale za to bardzo interesującej fabuły.

Główna bohaterka, London, poznaje bardzo przystojnego i bystrego chłopaka( Luke’a), ale nie chce jeszcze zdradzać mu tajemnicy jaką jest jej dar.
Potrafi zobaczyć przyszłość, ale tylko tych ludzi którzy przebywają w jej otoczeniu. Można powiedzieć, że to są jej wspomnienia, które w głównej mierze wiążą się z nią. Przeszłość jest dla niej niewiadomą. Jak dla mnie to naprawdę fascynujące, że London, z każdym dniem zapomina Luke’a, ale codziennie zakochuje się w nim od nowa. Ta historia jest przepełniona wspaniałymi momentami oraz odkrywaniem każdej rzeczy od początku i spostrzeganiem jej z innej perspektywy.

Polecam wszystkim, którzy lubią odkrywać nowe rzeczy i nie boją się przyszłości.
Narracja: 1-osobowa(pamiętnikarska)

1 komentarz:

  1. Pomysł super, napisane fajne, fabuła do bani ;D Moja opinia na temat tej książki Wera, ale kto co lubi :D

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy