niedziela, 14 kwietnia 2013

,,Król mroku" Melissa Marr

TOM II MROCZNA SERIA O WRÓŻKACH

Tatuaż miał zmienić życie siedemnastoletniej Leslie. I zmienił, ale w sposób przekraczający jej najśmielsze wyobrażenia. Nagle otworem stanął przed nią świat, jakiego nie znała – tajemniczy, mroczny i… pełen pokus. Dziewczyna zostanie wplątana w sieć intryg Mrocznego Dworu wróżek, któremu przewodzi równie niebezpieczny, co uwodzicielski i charyzmatyczny Irial. Czy Leslie bez reszty zatraci się w zwodniczym królestwie przyjemności i pragnień? Jaka przyszłość czeka Mroczny Dwór?
Komentarz: Jeszcze bardziej mroczna i powodująca dreszcze kontynuacja ,,Królowej Lata”.

Leslie jak każdy skrywa tajemnice, a przez strach i zażenowanie, nie jest w stanie wyjawić ich nawet swojej najlepszej przyjaciółce, Ash. Emocje, które nią szargają sprawiają, że z pewnej siebie imprezowiczki, staje spłoszoną dziewczyną, bojącą się nawiązać kontakt z ludźmi, a w szczególności z mężczyznami. W końcu postanawia zmienić swoje życie. Postanawia, że zacznie wszystko od początku. A przełomem jest decyzja o zrobieniu tatuażu.
Jakiś czas temu zainteresowałam się sztuką robienia tatuaży. Wiem, że ludzie robią je, aby przypominać sobie o jakichś istotnych chwilach albo o ważnych osobach. Są również inne powody, znane dla poszczególnych ludzi. Moja przyjaciółka, a znana jest jako buntowniczka bez powodu, również pragnie zrobić sobie dzieło na skórze. I choć nie znam konkretnej przyczyny jej decyzji, myślę, że to również mógłby być jakiś przełom w jej życiu. Jakaś odmiana lub początek w jakim chce brać udział. Po części to ona mnie zaciekawiła do robienia tatuaży. I muszę przyznać, że mam nieodpartą pokusę, aby zrobić sobie coś tematycznego i małego( na jakieś większe obrazy, które zajmowałyby np. połowę pleców lub udo, nie miałabym odwagi… Cóż, jestem tchórzem!).

A wracając do naszej głównej bohaterki, Leslie nie ma zielonego pojęcia, że tatuaż, który wybrała zmieni - dosłownie - jej świat. Przez niego zostanie związana z królem mrocznych wróżek, Irialem, który karmi się bólem i wszystkimi nieszczęściami. Będzie chciał wykorzystać Leslie w swych nieprzyjemnych celach. Powstrzymać go będzie próbował, Niall, przyjaciel Kennana. Czy uda mu się, uchronić ukochaną? Za kim podąży Leslie?
Osobiście wybrałam z góry Nialla, bo odnalazłam w nim większość cech, którymi powinien odznaczać się prawdziwy mężczyzna m.in. opiekuńczość i troskliwość. Zaś Irial, owszem wydał się sporą pokusą, ale z jakiegoś powodu, nie zainteresował mnie. Raczej wkurzał przy każdej nadążającej się okazji.

A tak ogólnie, fabuła jest ciekawie napisana, tylko jeśli miałabym porównywać do pierwszego tomu, to bardziej podobał mi się tamten(,,Królowa Lata”). Jestem wdzięczna autorce, że książka jest zbudowana na pokazywaniu wydarzeń z perspektywy trzech głównych bohaterów, bo dzięki temu można na wszystko spojrzeć obiektywnie.
Narracja: 3-osobowa

4 komentarze:

  1. Słyszałam o tej serii wiele dobrego. Chętnie bym się z nią zapoznała :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Irial i tak lepszy ^^ Przynajmniej moim zdaniem, Niall był też fajny, ale wolałam go jako Gancanagha, którym Irial pozostał. Ale przed tobą jeszcze 3 części, wszystko może się zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie mam tę część na półce wypożyczoną z biblioteki.

    OdpowiedzUsuń
  4. O! Życzę miłej lektury ;)
    Seria warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy