czwartek, 6 czerwca 2013

,,Inne anioły" Lili St. Crow

TOM I

Szesnastoletnia córka łowcy demonów w walce z istotami nie z tego świata we współczesnym mieście zamieszkanym przez ludzi i potwory
Dru Anderson zawsze była inna. I sama. Bo jak mogła mieć przyjaciół, nie wyjawiając, że jej codzienność to istoty ze świata mroku, które przenikają do świata ludzi, siejąc śmierć.

Nagle życie Dru zmienia przerażająca tragedia wobec której na nic nie zdadzą się jej umiejętności łowcy demonów. Będzie musiała zaufać swej niezwykłej mocy z której dotąd nie zdawała sobie sprawy. I dwóm tajemniczym chłopakom uwięzionym tak jak ona w koszmarnej pułapce…
Komentarz: Przez przypadek ponownie natrafiłam na książkę skupiającą się na łowcach demonów. Naprawdę! To przez zbieg okoliczności.

Kiedy pierwszy raz ujrzałam ją, stwierdziłam, że może zapowiadać się niezbyt ciekawie. Wiem, wiem, nie powinnam oceniać książki po okładce, ale większość ludzi, wybierając jakąś księgę, zwraca najpierw uwagę na wartość estetyczną, czyli czy dana powieść wygląda zachęcająco, oraz na tytuł, który może zaciekawić. I tak właśnie jest zazwyczaj w moim przypadku. Dlatego gdy zobaczyłam tytuł ,,Inne anioły” a na okładce znajdowała się jakaś dziewczyna o pewnym siebie wyrazie twarzy i wymalowanym wyzwaniu, pomyślałam sobie, że fabuła będzie się kręcić głównie wokół aniołów – no, i właśnie z tego też powodu ją wypożyczyłam… A tu miła niespodzianka.
Łowca demonów, do tego szesnastolatka, która objeżdża cały kraj ze swoim ojcem i morduje różnej maści potwory. Takie powieści szczycą się zazwyczaj dużą wyobraźnią autora, znajomością jakichś starych legend i świetną akcją, która rozkręca się w każdym rozdziale, prawie na każdej stronie. I właśnie takie są ,,Inne anioły”, kuszące nas, by posmakować magicznego Prawdziwego Świata, który jest zarazem fascynujący i śmiertelnie niebezpieczny.

Polubiłam Dru już od samego początku(choć nadal jestem ciekawa jak brzmi jej pełne imię i skąd się wziął pomysł na nie), a w szczególności jej przemyślenia, cięty język, pewność siebie i szczere odpowiedzi, których nie mówi na głos, przykładowo:
,,- Skąd jesteś? – spróbował jeszcze raz.
Z odległej planety, na której koszmary stają się rzeczywistością.
- Z Florydy.”

Wszystkie rozdziały są przepełnione takimi szczerymi aż do bólu myślami. I dlatego sądzę, że były to najlepsze fragmenty.
Co do samej fabuły, to skupia się głównie na rozwiązaniu zagadki, kto zamordował ojca Dru i zamienił go w zombie. Sprawa jest bardzo skomplikowana, ale dziewczynie będzie się starał pomóc nowo poznany Got pół Azjata – Graves – który ze stoickim spokojem wkroczy i pozna Prawdziwy Świat. Oczywiście, żeby było jeszcze bardziej ciekawie, na horyzoncie pojawi się drugi chłopak – Christophe – który może zwiastować albo same kłopoty albo potrzebną pomoc.

Jak to w życiu bywa, droga do prawdy nie jest usłana różami, co oznacza, że Dru wraz z dwójką swoich adoratorów będzie musiała stawić czoła samym najgorszym istotom, jakie kroczyły po Ziemi. Czy uda jej się wyjść w jednym kawałku? Czy piętno Łowcy Demonów odciśnie się na niej nieodwracalnie?
,,Inne anioły” to książka, która nie boi się pokazywać jakichś brudnych sytuacji. Jest dość urzeczywistnioną powieścią – pomimo swojej fantastycznej tematyki – przez co, łatwiej jest nam się identyfikować i wcielić w bohaterkę. Potrafi rozśmieszać i w dojrzały sposób oddać przeżycia i przemianę Dru.

Jest to prawdziwy fenomen wśród powieści!
Narracja:1-osobowa

5 komentarzy:

  1. ,,No dobra, tato. Popatrzmy, kto mógłby mnie z tego wyciągnąć, skoro ty skończyłeś jako plama na dywanie – którą muszę odkurzyć, tak przy okazji.”

    ,,Gdy Prawdziwy Świat raz wbije w ciebie zęby, ciężko wrócić do szarej codzienności i happy meala.”

    ,, - Dlaczego nie mogę mieć normalnej dziewczyny? – wygłosił w przestrzeń. – Jak już spotkałem fajną, to okazuje się, że jest stuknięta. Jezu…”

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodobała mi się ta seria, przeczytałam ją całą.

    OdpowiedzUsuń
  3. przeczytałam całą serie (łącznie z 'buntem' i 'czasem odwetu') I myśle ze ta ksiązka jest stwożona dla mnie xd. POLECAM :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najszybciej muszę dorwać się do dwóch ostatnich części! I zgadzam się z tobą, seria jest również stworzona dla mnie ;)

      Usuń
  4. Wiem, że ten post napisany był dawno, dawno temu, ale dla ciekawskich pełne imię Dru to: Drucilla Anderson.

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy